Odontopediatria

L’Odontopediatria és l’especialitat que prevé i tracta les malalties bucales en les infants. Sempre s’intenta adequar l’atenció a l’edat del pacient.

El manteniment de les dents de llet o temporals és molt important per a la preservació de l’espai per a les dents definitives. Les dents temporals també tenen una important funció masticatòria, fonètica i estètica.

Qualsevol patologia que afecti a les dents temporals ha de ser tractada per evitar possibles complicacions.

És important realitzar una primera visita sobre els 18 mesos, o com molt tard als 3 anys, per tal de poder aplicar les mesures preventives adequadas a cada pacient i realitzar el tractament de la patologia que pugui existir.

La càries

La càries és una malaltia causada per diferents factors. La placa dental, que es forma sobre la superfície de les dents si no ens raspallam correctament, és la causa principal de l’aparició de la malaltia.

Una higiene adient i una dieta equilibrada ajudaran a prevenir la seva aparició. Si hi ha càries a les dents temporals s’han de curar per evitar infeccions, pèrdua d’espai per a les dents permanents i per mantenir una salut bucal adequada.

Fluoració tòpica

La fluoració topica realitzada en consulta ajuda a la remineralizació de l’esmalt dental, aconseguint un augment de la resistència de les dents a la càries. També disminueix l’adherència dels  bacteris a la superfície de l’esmalt. També poder aconseguir un bon nivell preventiu de fluorització raspallant les dents cada dia amb una pasta fluorada (mínim 1400 ppm) i evitant golpear aigua després del raspallat.

Segellat de foses i fisures

Aquest procedimient preventiu consisteix en la col·locació d’una resina molt fluida sobre las cares masticatòries dels molars per tal d’evitar l’acumulació de placa bacteriana en aquestes zones de més difícil neteja. El segellats de foses i fisures redueixen la incidència de càries en més del 60% i és convenient realitzar aquest tractament en els casos que estan indicats.