Endodòncia

La polpa és la part més interna de la dent on es troba el nervi i els vasos sanguínis. Comunica amb l’os per la punta de l’arrel.

L’endodòncia és un procediment en el qual s’elimina la polpa afectada de la dent i es sella el conducte amb un material termoplàstic.

Endodòncia molar

Per què feim una endodòncia?

L’objectiu fonamental és conservar la dent a la boca. D’altra manera, la dent amb una polpa infectada provocaria una infecció a l’os i hauria de ser extreta.

Per tant, quan decidim fer una endodòncia és perqué és l’única alternativa a l’extracció de la dent.

Les causes d’aquestes infeccions poder ser diverses. Les més freqüents són les càries i els traumatismes. Un cop a una dent, encara que passi desapercebut, pot provocar a llarg termini una lesió al nervi. En aquest casos, normalment hi ha un canvi del color de la dent. A vegades una sobrecàrrega damunt una dent, també pot arribar a danyar la polpa.

El dolor espontani, la sensibilitat al fred, a la calor o a la masticació poden ser símptomes de dany pulpar.

Moltes vegades, les dents endodonciades han de ser restaurades amb una corona o funda per protegir-les de fractures.

Prevenció

Una revisió una dues vegades a l’any, depenent del risc de càries de cada pacient, pot prevenir les endodòncies provocades per càries, ja que aquestes es diagnostiquen quan són menys profundes.

L’utilització de protectors bucals individualitzats durant la pràctica d’esports de contacte o de patinatge també ens ajuden a mitigar les conseqüències d’alguns traumatismes dentals.